Skip to main content

kira tendangan anak..

Hari ni hari kedua aku kira tendangan anak. sejam lagi baru mula. Nurse suruh aku tanda dalam carta sampai tendangan anak ni cukup 10 kali setiap hari mula 9am ke 9pm. Semalam mula lambat sikit, 9.15am baru aku mula sebab masa tu baru teringat. Baru 11 pagi tendangan anaknda ni dah pun lebih 15 kali. Cuma yang aku betul-betul pasti memang 10 la sebab yang tu aku kira. Ada sesetengah tu aku tak pasti sebab dia tendang sampai 2-3 kali dalam satu masa.

Rasa seronok pulak bila nampak jumlah tendangan anak ni.. Makin bersemangat nak menghadapi hari-hari terakhir mengandung.. Baru aku faham kenapa kawan-kawan kat pejabat kata mengandung ni menyeronokkan..

Tapi emosi ni macam tak berapa stabil 2-3 hari ni. Ahad lepas aku berpisah dengan kucing-kucing yang lahir kat rumah ni. Jadi sampai semalam masih lagi sedih bila nampak gambar kucing dan bakul, tempat kucing-kucing tu main di balkoni. Paling rindu sekali dengan 'garfield' yang tertinggal bila mak dan adik beradiknya dibawa ke Kuching untuk tinggal dengan mak mentua aku.. Sepanjang hari ahad baru ni 'garfield' sedih. Makan tak banyak, main sekejap je.. Sekejap dah bosan terus tidur balik. Yang paling comel tu, dia tidur kat kaki aku di sofa. Walaupun semalam je tidur dengan 'garfield' tapi terasa 'terikat' perasaan aku ni dengan dia. Sedih tapi aku kena lepaskan 'garfield' untuk kepentingan anak dalam perut ni. Jadi selasa lepas, aku dah serah pada sepupu aku (yang dah pun angkat adik 'garfield' seekor, jadi sekurang-kurangnya 'garfield' masih dengan keluarga sendiri..

Semalam tengok gambar dia buat aku nangis sampai meleleh-leleh air mata + naik semput nafas.. Dah la nafas aku memang pendek sekarang nih.. Harap-harap cepatlah berlalu.. Aku tak nak nanti anak aku ni pun emosi macam aku..

Comments

Popular posts from this blog

Majlis Konvokesyen ke 2

Majlis Konvokesyen ke 2 Politeknik Mukah Sarawak telah pun berlangsung dengan jayanya semalam.. alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan tak kurang gak yang tak berapa nak lancar.. uhuhu! Dan tak lama lagi blog ni akan jadi satu-satunya blogku.. nak 'jumud' kan yang satu lagi.. Tunggu..!

PNB Darby Park at the heart of Kuala Lumpur

As prestigous as it sounds, this is an absolute exclusive place for executives. I was honored for the chance given by my G-boss to have a 5 day stay, dont even have to pay a single cent for anything. From Drop Box Situated 10 minutes walking distance from the well known twin tower KLCC, 2 minutes away from the Putra Station & from Nikko Hotel, and 5 minutes walk to Masjid as-Syakirin KLCC. a suite cost RM1300++ per night. with 3 bedrooms, 2 balcony, living room, 3 toilets, kitchen (wet & dry), tv in all rooms, and tv set + videoplayer (maybe cd + karaoke enabled). as for food, sarapan pagi + makan malam di ground floor's restaurant, The PNB Darby Cafe. In its website it says : "myriad of local and international menu" is very true. Its a small cafe but yet offers so many types of food and drinks. The city view from here, not so lovely. Well, busy road with cars .. what do u expect? but for lunch, u have to follow the dress code. means.. no jeans.. no t-shirt.. and

Trip to Sabah Day 6

Day 6: 4/6/2010 This entry is written Dec5,2010. Ive totally forgotten to complete this Sabah Holiday entries.. So here goes. Our 6th day of holiday, I planned to spend the whole day in Kota Kinabalu City ONLY. After breakfast, we went for window shopping. I noticed this poor person is sitting on a building looking beyond the South China Sea.. poor thing..  zoomed out.. 1st destination is: Plaza Warisan @ Warisan Square Right outside the building is Starbucks.  This is the first time my husband and me hang out at Starbucks. Not the first time for me though, living in Kuala Lumpur & Selangor for over 7 years its impossible not try out this kind of outlet.. Hehehe.. 2 years of marriage, he never wanted to come to this place for a cup of coffee. "Not worth it", he said.  2nd destination: Asia City.   Bought my herbalife stock. Then off to next destination. 3rd destination: Wisma Merdeka Lunch at Restoran Seri Malindo The best restaurant around, recommended by d