Skip to main content

Naik 2.1kg sebulan?!

Pagi tadi pegi regular check di KKIA (bukan kk airport ye..).. isu kali ni, berat aku naik mendadak 2.1kg dalam 1 bulan. Aiyo! Rasanya tak sampai 2.1kg pon! Bukan sebab pagi tadi aku dah sarapan 'berat2' ke.. ;P hehehe

Suda kena warning sama doc "sila jaga diet".. nak jaga diet camana doc? Nasi + Lauk tak lalu nak makan? Balik2 belasah roti. kalau tak belasah nasi goreng.. eh, selalu ke aku makan nasi goreng? rasenye macam baru 3-4 kali dalam sebulan ni.. roti hampir tiap2 hari makan.. Pas tu belasah buah, macam2 perkara buah! Dari buah anggur sampai buah pisang semua telan! Tapi kalau ajak makan nasik? Sori brader! Ulang-alik kedai 2 kali pun belum tentu selera tengok nasik...

Balik je rumah aku dah naik serabut, kena fikir dulu apa patut makan n apa tak patut makan.. Risau jugak kalau tiba-tiba dapat kencing manih! nauzubillah...

Kita tengok la camana pulak kes bulan depan.. harap-harap tak kena paksa minum air gula.. Huwaa! (kalo nak check kencing manis kenapa nak suruh minum air gula?? tak masuk akal pulak.. tak paham.. ) 

Peringatan utk diri sendiri: minggu depan jangan lupa mintak nasihat specialist pulak pasal weight tetiba naik ok?!

Comments

Popular posts from this blog

Oktober 2008: The Orient Star Resort, Lumut, Perak

Gambar-gambar ni semua dah lama disimpan dalam laptop. Kalaulah gambar-gambar ni macam makanan, dah tumbuh kulat ngan cendawan lama dah! Nak ambik la kesempatan, disebabkan TV kat rumah pun dah rosak dekat seminggu.. Koleksi CD/DVD kat rumah pun dah abis aku tengok... (termasuklah Changeling, aku suka la panggil Changelina Jolie... yang dah lebih 4 bulan dalam simpanan tapi tak pernah sekali tengok.. huhu). Jadi blog ni umpama terapi untuk aku memandangkan hidup aku memang selalunya depan TV. kan.. (Mangsa penjajahan teknologi). This hotel isnt far away from the town. It's on the way to the TLDM Lumut camp. Ikut hala TLDM, bila lepas roundabout, baru nak naik sikit je kat bukit tu jumpa la hotel ni belah kanan.. From Drop Box Was there, at Orient Star Resort October 2008 to attend a meeting. As for the room rates, I'm not sure since everything was paid by the BIG "G" BOSS. View from the room was just nice (compared to my stay at Terengganu recently), but i...

Trip to Sabah Day 4

2nd June, Gawai Festival Day 2 in Sarawak. TAMPARULI  Our plan today is to get our rented car and drive to Ranau , and do several stops at any interesting places. Around 9am, our car arrived. small one. cost: RM90/day. car info: Perodua Kelisa Automatic. 1000CC. Fuel Saving engine! yea, pm me to get the phone number. Fill your fuel FULL! its just RM60 or so.. Our first stop, Tamparuli. From Kota Kinabalu, follow Tuaran signboard then find Tamparuli signboard. No need for map, its quite straight forward. Its easy to learn the roads here. 9.30am FOLK SONG Lagu Rakyat Sabah: Jambatan Tamparuli Translation? in Bahasa Malaysia: Terjemahan Lagu  We were just lucky to get the chance to visit Pasar Tamu Tamparuli (Tamparuli Flea Market).  Tamu viewed from the Tamparuli Suspension Bridge. Were you waiting to see the famous bridge? Hahaha! This is the bridge.. :D  Unfortunately, it starts to rain so we decided to go to our next stop. Kinabalu Park. Its 10.00am. After Tu...

Brunei vs Malaysia

Rakan-rakan terdekat ramai yang tahu, aku sekarang sedang bekerja di Brunei Darussalam dibawah perjanjian di antara dua kerajaan iaitu Malaysia dan Brunei dengan mengguna pakai terma 'locum tenens'. Walaupun selama 6 bulan sahaja, apa yang pasti aku akan kembali ke tempat kerja asal dengan sedikit perubahan pada sikap, keperibadian dan gaya pemikiran. Soalan yang sering diajukan pada 1-3 bulan yang pertama ialah, "Seronok tak kerja di Brunei?". Rasanya agak sukar hendak menjawab soalan tersebut secara menyeluruh. Ada pelbagai aspek yang perlu difikirkan. Sudah tentulah, kalau hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri tetap lebih baik negeri sendiri. Sungguhpun politik nampak semakin kucar-kacir dengan keadaan harga barang runcit yang semakin naik dan ditambah cantik pula dengan jerebu yang sedang melanda, tetap aku katakan negara sendiri lebih baik dari negara orang. 1. Kos hidup. Kos hidup disini kalau dibandingkan dengan gaji yang dibaya...