Skip to main content

picnic..

macam main2 je picnic ni. masa students kata nak ikut ri tu, hubby dah pun tido. awal pagi esoknya baru bagitau yg budak2 tu sume cnfm nak ikut. Sambil2 masak + bancuh air utk bekal kami, sempat lagi aku online konon nak update games kat pesbuk (facebook). malangnya siang tadi GPRS je, tak sampai 3G pun..

so jam 745 aku n hubby keluar dari rumah lepas siap2 sume, n bertolak jemput beberapa org.. turunkan kat tepi pantai jap, pas tu aku n hubby gi beli makanan. pas tu, turunkan aku kat tepi pantai n hubby gi jemput 6 org yg lain pulak. bayangkan kelisa aku tu naik 7 orang.. adoi.. siap duduk atas riba lagi tuh! semangat bebudak tu nak main tepi pantai.



At my age, (bukanlah aku tua sangat) lebih seronok tengok gelagat budak2 ni.  main ketinting lagi tuh. lucu. aku macam biasa, mula2 sampai, trus pegi kutip cangkerang siput dulu.menambahkan koleksi. rasa bertuah jap pasal jumpa yang besar2 n yang blum ada dlm simpanan aku.

Semester depan diorang ni semua praktikal. Tengah tahun depan baru jumpa lagi.;)

Looking forward to meet them again..

Gambar kat header blog ni, hasil kerja aku sendiri. Hmm.. hubby kata aku ada bakat dgn kamera. Tau dah! hahaha! mobile phone camera, mind u!

Comments

Popular posts from this blog

Oktober 2008: The Orient Star Resort, Lumut, Perak

Gambar-gambar ni semua dah lama disimpan dalam laptop. Kalaulah gambar-gambar ni macam makanan, dah tumbuh kulat ngan cendawan lama dah! Nak ambik la kesempatan, disebabkan TV kat rumah pun dah rosak dekat seminggu.. Koleksi CD/DVD kat rumah pun dah abis aku tengok... (termasuklah Changeling, aku suka la panggil Changelina Jolie... yang dah lebih 4 bulan dalam simpanan tapi tak pernah sekali tengok.. huhu). Jadi blog ni umpama terapi untuk aku memandangkan hidup aku memang selalunya depan TV. kan.. (Mangsa penjajahan teknologi). This hotel isnt far away from the town. It's on the way to the TLDM Lumut camp. Ikut hala TLDM, bila lepas roundabout, baru nak naik sikit je kat bukit tu jumpa la hotel ni belah kanan.. From Drop Box Was there, at Orient Star Resort October 2008 to attend a meeting. As for the room rates, I'm not sure since everything was paid by the BIG "G" BOSS. View from the room was just nice (compared to my stay at Terengganu recently), but i...

Trip to Sabah Day 4

2nd June, Gawai Festival Day 2 in Sarawak. TAMPARULI  Our plan today is to get our rented car and drive to Ranau , and do several stops at any interesting places. Around 9am, our car arrived. small one. cost: RM90/day. car info: Perodua Kelisa Automatic. 1000CC. Fuel Saving engine! yea, pm me to get the phone number. Fill your fuel FULL! its just RM60 or so.. Our first stop, Tamparuli. From Kota Kinabalu, follow Tuaran signboard then find Tamparuli signboard. No need for map, its quite straight forward. Its easy to learn the roads here. 9.30am FOLK SONG Lagu Rakyat Sabah: Jambatan Tamparuli Translation? in Bahasa Malaysia: Terjemahan Lagu  We were just lucky to get the chance to visit Pasar Tamu Tamparuli (Tamparuli Flea Market).  Tamu viewed from the Tamparuli Suspension Bridge. Were you waiting to see the famous bridge? Hahaha! This is the bridge.. :D  Unfortunately, it starts to rain so we decided to go to our next stop. Kinabalu Park. Its 10.00am. After Tu...

Brunei vs Malaysia

Rakan-rakan terdekat ramai yang tahu, aku sekarang sedang bekerja di Brunei Darussalam dibawah perjanjian di antara dua kerajaan iaitu Malaysia dan Brunei dengan mengguna pakai terma 'locum tenens'. Walaupun selama 6 bulan sahaja, apa yang pasti aku akan kembali ke tempat kerja asal dengan sedikit perubahan pada sikap, keperibadian dan gaya pemikiran. Soalan yang sering diajukan pada 1-3 bulan yang pertama ialah, "Seronok tak kerja di Brunei?". Rasanya agak sukar hendak menjawab soalan tersebut secara menyeluruh. Ada pelbagai aspek yang perlu difikirkan. Sudah tentulah, kalau hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri tetap lebih baik negeri sendiri. Sungguhpun politik nampak semakin kucar-kacir dengan keadaan harga barang runcit yang semakin naik dan ditambah cantik pula dengan jerebu yang sedang melanda, tetap aku katakan negara sendiri lebih baik dari negara orang. 1. Kos hidup. Kos hidup disini kalau dibandingkan dengan gaji yang dibaya...